söndag 25 oktober 2015

Två dagar väl värda mässor

Att vara på Stockholmsmässan i Älvsjö två gånger samma vecka hör till ovanligheterna. Men både Seniormässan och Syfestivalen är ju värda att besöka. Och det är lätt att ta sig dit från Bålsta: samma pendellinje hela vägen!
Seniormässan riktar sig till aktiva pensionärer. Både stora och små reseföretag är på plats, presenterar sina resor och ger speciella mässrabatter. Genom att gissa vikter på resväskor, antalet karameller i burkar, svara på faktafrågor och annat kunde man delta i tävlingar med resevinster. Så jag hoppas på tur några dagar till ...
Presentation av en rundresa i södra England
Det handlar också mycket om hälsa och hur man hålla sig i form på äldre dar. Något oväntat som fascinerade mig mycket var ett balettuppträdande. Det lyste om dansarna och jag kände hur jag själv intog en bättre hållning bara genom att titta på dem.
Två dagar senare var jag på Syfestivalen. För min del är det stickning som är mest intressant, och det blev ett par garninköp. En workshop om alternativa sätt att lägga upp och maska av hann jag också med.
Hattar - ett mode som kommer igen?
I myllret på Syfestivalen
Vad jag köpte garn till, vill jag inte avslöja, men det kommer från Östergötlands ullspinneri!

Inga kommentarer: