tisdag 5 mars 2013

Tovade vantar till en dirigent

Jag har fått beställning på ett par tovade vantar till en kördirigent. Så här blev resultatet:
Nej se det snöar, nej se det snöar...
... det var väl roligt, hurra!
Vantarna bygger på samma idé som de första jag tovade. Fåglarna passar ihop med körens namn. Diskantklav och fåglar är nålfiltade. Sångnoterna är broderade.
Eftersom det blev lite lila ull kvar, tovade jag kulor, kanske passar de som en dekoration så här:

Jag hittade en bok på biblioteket Tova smycken och accessoarer av Sonia Lucano, där finns tips både på tovning med vatten och nålteknik.

2 kommentarer:

annasaviga sa...

Otroligt fina vantar! Så fulla med detaljer, men samtidigt så enkla i sin design. Mottagaren måste bli lycklig!

IngridJ sa...

Tack! Jag hoppas mottagaren tycker som du!